vineri, 15 iulie 2011

Ponturi pentru a nu te lasa pacalit la supermarket

De multe ori vi s-a intamplat ca atunci cand ati ajuns acasa de la supermarket si ati inceput sa despachetati ati observat cu o urmă de deget in mustar, cu alta marime de ciorapi decat ce scria pe cutie sau  cu sticla de suc desigilata.
Iata o lista de ponturi pentru a nu te lasa pacalit la supermarket:

Atenţie la dopurile sticlelor



Dacă vi s-a întâmplat să cumpăraţi suc desigilat şi să constataţi acest lucru abia când ajungeţi acasă, trebuie să stiţi că marfa poate fi returnată la “Recepţie clienţi”, pe baza bonului fiscal. Pentru asta însă trebuie să fiţi dispuşi să mai faceţi o vizită la magazin. “Sigiliul poate fi verificat la stand, iar dacă un produs este desfăcut se poate anunţa la casă.”, a menţionat Loredana Dinu. În cazul produselor care au preţuri diferite la raft, respectiv la casa de marcat, oficialii supermarket-ului recomandă ca marfa să fie returnată de asemenea la “Recepţie clienţi”.

Căutaţi produse în spatele raftului

Clienţii supermarket-urilor trebuie să fie atenți și la raioanele de alimente. Pentru că mulţi bucureşteni au înţeles greşit conceptul de magazin în care te serveşti singur, cumpărătorii se pot trezi, cum s-a şi întâmplat de altfel, că le picură lapte în cap de pe ultimul raft. “Am avut şi situaţii în care am găsit, pe raft, borcanul de muştar desfăcut cu urma degetului în el”, a completat reprezentanta hypermarket-ului din zona Grozăveşti. De aceea este bine să căutaţi produse cât mai în spatele raftului, unde șansele să se fi umblat la ele sunt mai mici, şi să încercaţi capacul produsului pentru a vă asigura că acesta este închis etanş.

Cumpăraţi în cantităţi mici când nu cunoașteți un produs: nu veți putea gusta

Cât priveşte degustarea preparatelor în magazin, precum brânzeturi sau măsline, oficialii Carrefour Orhideea au luat, recent, decizia de a interzice consumul pe loc. Astfel, bucureştenii care solicită să vadă dacă brânza este sărată sau măslinele aromate trebuie să o creadă pe cuvânt pe vânzătoare pentru că aceasta nu le mai dă să probeze. “Era un procent mare de clienţi care venea, efectiv, să mănânce în magazin. Făcuseră un sport din asta. Şi am constatat că, în loc de câştig, un sfert din marfă lipseşte”, a comentat Dinu care le recomandă clienţilor să cumpere în cantităţi mici, dacă nu cunosc un anumit produs, şi ulterior, să opteze pentru o cantitate mai mare.

Nu vă temeți de produsele preambalate: nu veți fi păcăliți la gramaj

O altă problemă ridicată de consumatori în cadrul dezbaterii publice a fost gramajul produselor cumpărate la vrac, dar şi al celor preambalate. Unii au vrut să ştie dacă hârtia pusă pe cântar, în care sunt împachetate mezelurile, de exemplu, trage în plus la cântar. Oficialii Carrefour Orhideea susţin că, atât hârtia cât şi ambalajul din plastic, nu îi costă pe bucureştenii care îşi fac cumpărăturile în supermarket. “Tara se scade. Nu se plăteşte nici hârtia, nici cutia de plastic. În preţ este inclus doar produsul cumpărat: salam, mere, pere sau altceva”, a explicat Dinu.

Sunt puii de la rotisor în prag de expirare?

Reprezentanţii hypermarket-ului au ţinut să demonteze şi mitul că puii rotisaţi ar fi produse refrigerate aflate în pragul termenul de expirare. După cum susţin aceştia, produsele din raioanele de refrigerate şi preparate nu se amestecă. “Cele două departamente nu combină marfa. Zilnic se comandă marfă proaspătă, câte 300-400 de pui care sunt rotisaţi. Aici mănâncă şi angajaţii noştri. Dacă ar fi probleme, credeţi că ei ar mai cumpăra?”, au argumentat reprezentanţii retailer-ului.

Aveți grijă la mărimea ciorapilor: conținutul poate să nu coincidă cu ce scrie pe cutie


Dacă aţi terminat cumpărăturile alimentare şi vă orientaţi spre raionul de articole vestimentare, ar fi indicat să vă gândiţi de două ori înainte sau să vă înarmaţi cu multă răbdare. Doamnele nu strică să fie deosebit de vigilente mai ales la raionul de ciorapi. Şi asta pentru că, aici, “este un haos de nedescris”, după cum recunosc chiar oficialii retailer-ului. De multe ori, ciorapii sunt scoşi din cutia proprie şi lăsaţi la întâmplare, astfel că mărimile nu mai coincid oricât s-ar strădui angajaţii acestui raion să le potrivească. Recomandarea este să căutaţi cutiile care nu au fost încă desfăcute de clienţii care au trecut înainte.

Faceţi cale-ntoarsă dacă vedeţi legume stricate
Un alt aspect semnalat de clienţi este că legumele şi fructele nu au întotdeauna un aspect plăcut. Mai mult decât atât, uneori, roşiile prezintă semne vizibile de alterare. Ce este de făcut într-o astfel de situaţie? ”Nu cumpăraţi”, ne recomandă Dinu. Acelaşi sfat îl dă şi celor care, în sezonul rece, găsesc sucurile îngheţate pe raft. Așa încât legumele și fructele cumpărați-le mai bine de la piață.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu